понедељак, 5. март 2012.

СКУПШТИНА У ПОДГОРИЦИ


СКУПШТИНА У ПОДГОРИЦИ

Књигу пише скупљена господа

Изабрана по вољи народа,

Из бијела Подгорице града,

Ђе је негда цар Немања влада.

Па је шаље Карађорђевићу,

Владаоцу, српскоме племићу.

А та књига овако му пише:

"Ми видимо нема ропства више,

Данас ево у здравље војника,

И вас, краљу, правога ратника,

Слободни смо сада да речемо,

Себи краља свога да стечемо.

Од Косова до овога дана

Не мицасмо сабљу са мегдана,

Бисмо вјерни земљи и владару,

А живјесмо ко вук у омару,

Без путева и без удобности —

Све трписмо без самосталности.

То је вама познато и јасно,

Да тај живот није држат ласно.

Ми имасмо храбра владаоца,

Чувенога Срба-Црногорца,

Док је био вјеран овој земљи,

Гледасмо га у великој жељи —

Што је хтио, сви смо хтјели тако,

У рад његов нико није тако.

А кад нам је окренуо плећи,

У највећој аустријској срећи

Од тада је изгубио мјесто,

Ђе је славу добијао често.

А ми данас, у име народа,

Црногорци —јуначнога рода,

У јединство ми први идемо

Па да моћни и јачи бидемо.

Црногорске и Србе и Турке

Ми у ваше предавамо руке.

Мис'о жељна што је Црногорца,

Краља Петра ставит' владаоца.

Овај народ жељно јавља вама,

Краљем Срба проглашен си нама.

И сви вјерну клетву полажемо,

Да ми Петра Краља помажемо;

А ми у вас полажемо наду,

Кад уредиш у Београд владу,

Нећеш наше заборавит' крше,

Ђе с' отмице и прогони врше;

Ако буде изрода којега

Да он цара вријеђа својега,

Милост ваша то ће опростити,

Заведени сви се покорити.

Живио нам ти честити царе,

Наша надо и велики даре!

Живио нам наследник будући,

Сачува га Господ свемогући!

Црногорци - љубимо ви дјела.

Никаква их сила не отела!

Црна Гора и Санџак цијели.

Скупа ваше заслуге цијени,

И сретни смо, нико досле тако

Кад виђесмо српску земљу 'вако:

У јединство и велику слогу

Шта нам силе и душмани могу!

Јер петнаест милиона више,

Становника биће да се пише;

Све уједно и на једно мјесто,

Еј, Душане, давно ли си несто!

Сад у Петра гледамо Душана,

Брат да му је, е зар му је мана.

Добро доша нови Немањићу

Јужни царе Карађорђевићу!"


Нема коментара:

Постави коментар